Followers

Pages

Sunday, May 9, 2010

Suka dan Duka..

HAi kwn2..Ari ni 10 mei 2010 adlah satu hari yg bersejarah bagi ku n gk hari berMarah untukku..Bagi pengetahuan kawan2 semua kn,hari ni adlah hari untuk aku buat persembahan teater MEK MULONG... Walaupun aku memegang watak yg kecil shj kan,namun nk bawak n blako di depan orang ramai dalam pentas ni kn bukan mudah oi...Aku kn budak kampung..so bagi ku mlm ni adlah mlm beruah bagiku sebab aku dpt berlakon di hadapan penonton yang ramai..Kalau xsilap lebih kurang dalam 200 orang..makmumlah pentas kt tempat aku belajar ni bukan besar sngt,cuma terdapat kerusi di sekeliling pentas r..Di tengah2 adlah ruang lakon.. So aku belakon di tengah2 penonton lah..Terus terang r aku nk ckp,first time belakon ni kwn2 mmg susah..sebab aku kena biasekan diri d hadapan orang ramai..kalau aku tesilap ckp atau tersilap buat mimik muka ,nnti akan menganggu pemerhatian penonton dan akan menunjukkan kesilapan aku..So aku buat lah yg terbaik..

Korang nk tahu kenapa aku dan kumpulan aku buat persembahan teater ni?..Aku buat ni sebab teater tradisional Mek MULONG adalah salah satu subjek wajib bagi kitorg yang menduduki ijazah sarjana muda ni..Walaupun berlainan kos,nk x nk terpaksa jgk lh amik...So persembahan mlm ni adlah salah satu peperiksaan bagi kitorang yang mengambil subjek ni..So terpakse lah buat...Seminggu sebelum persembahan teater ni,kami telah buat reasel sehabis baik..Walaupun beberapa kali dimarahi oleh pensyarah,namu kami terima sebab sudah memang salah kami..Semakin dekat dengan hari ini semakin gementar..

Malam ni kami sebagai pelajar telah nuta teater mek mulong..SO pada show tu kitorang buat sehabis baik..Setelah semua habis, persembahan teater tamat,kami tarik nafas lega...sekali ngan aku lega...LEGAAAA....

Ni aku nk cerita yang MARAH pkl..Mlm tu selepas habis persembahan teater mek mulong ni,aku pu naik lh masuk kedalam hostel....Dalam keadaan penat letih,aku pun masuk lh kedalam bilik...Masuk je dlm bilik,aku pun bkk lah baju dan amik lh tuala..Aku pun terus mandi..selepas mandi aku pun capailah tuala aku yg aku sidai..Acu nk lap badan,aku terlihat satu tompok di kain tuala aku..Aku pn cuba bau benda itu..Alangkah busuknya bau tu..Aku x tahu dari mana datangnya benda tu..Dalam pemikiran aku memang aku dah tahu ada orang ingin memprotes aku..aku pn naik marahlah..aku amik tuala tnpa lap badan aku,Tp korang jngn pikir aku x tutup badan plk..Aku tutup dulu badan aku..Aku keluar dari bilik mandi,aku terus pakai seluar pendek tido aku...Lepas je aku pakai seluar pendek ,tnpa buang masa aku ambik tuala dan menuju kearah tingkap, dan terus jer campak tuala aku keluar tingkap...semua roomate aku tengok apa yang aku buat..Memang aku marah sngt mlm tu..Dalam suka aku juga marah 10/5/2010...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih di atas komen anda... :)