Followers

Pages

Thursday, September 30, 2010

REMAJA

HIDUP USIA REMAJA HARUSLAH BERWASPADA

Disini saya cuba mengulas tentang hidup kita pada usia remaja ini.Anda mesti tahu dan pernah mengalami usia rema.Apa kebiasaan remaja akan lakukan.Bersosial?baligh?..kebanyakannya apa yang saya lihat remaja zaman sekarang suka bersosial.Kebanyakannya suka berhibur,melepak,merempit sana,merempit sini,mengambil alkohol,menghisap dadah.Semua itu saya pernah melihat dengan mata kepala saya sendiri.Anda pun mungkin pernah melihat atau pernah mengalaminya.Itu anda punya pasal.Apa yang saya ingin katakan melalui ayat diatas hanyalah "kita hidup pada usia remaja sememangnya haruslah berwaspada.Banyak yang perlu kita berwaspada seperti berwaspada dengan perkara-perkara yang saya katakan diatas.

DARI HELAH TIPU DAYA DUNIA PANCAROBA

Maksud perkataan diatas yang ingin saya katakan ialah dunia sekarang sememangnya sudah tidak semacam dunia dahulu.Harap anda faham dengan kata-kata saya dunia sekarang..Dunia dahulu manusia tidak memikirkan sangat pasal2 hiburan,sosialism ni...Anda pun tahu kan..Sesiapa belajar sejarah mesti tahu.Dunia sekarang banyak yang berubah dimana manusia sudah lupa tangungjawabnya,anak sudah lupa ibu bapa,remaja yang buat anak tetapi tak pandai jaga,kemana pergi anaknya itu?? anda mesti sudah tahukan..Manusia sekarang sememangnya pandai menipu dan sanggup menipu semata-mata kerana wang,nama,dan kepentingan diri sahaja tanpa memikirkan orang lain.

JANGAN MUDAH KITA TERGODA

Disini saya ingin menegaskan kepada anda semua bahawa janganlah kita mudah terpedaya,tergoda dengan helah,tipu muslihat manusia zaman sekarang.Jika tidak kita merana.Anda buat,anda fikir,anda dapat.

Saya mengambil satu rangkap lirik lagu dikir barat sebenarnya ni.Lagu ini diciptakan oleh PAK NASIR(Adiguru di aswara) sebaggai satu ulasan.Sebenarnya saya buat ni saje2 je..Maklumlah boring punya pasal..Tetibe je saya teringat lirik lagu tu,So apa lagi,saya buat ulasan je lah..Mengarutlah skit kawan2..Tp saya harap kawan2 faham lah ye apa yang ingin saya sampaikan tu...Hehe...BAI-Bye kawan..Salamualaikum W.B.T

No comments:

Post a Comment

Terima kasih di atas komen anda... :)