Followers

Pages

Wednesday, December 1, 2010

Jasa Bonda

Mlm ni aku dengar sebuah lagu..tajuk lagu "jasa Bonda"....
Lagu ni mmg bermakna..Aku percaya sesiapa pun yg menghayati lagu tu pasti akan meninggalkan kesan pada dirinya.Bergntung kepada cara mereka menerima sj..Bagi aku,lagu tu memberi banyak makna kepada diri aku ni.tambah2 aku ni org kampung.Cuma sekarang aku sudah belajar di negeri orang.mmg dulu semasa di kg aku selalu je buat ibu aku marah,tp kdg2 aku mngembirakannya juga.Begitu juga dgn ayahku.jasa mereka sngt besar kepada aku.Mereka lah segala2nya bagiku.
Dulu semasa aku belajar di kampungku,aku sudah mmg xnk smbung belajar,namun dgn nasihat dan kata2 mereka yng tak pernah berhenti itulah yg mnjadi kekuatan untuk aku bertekad untuk menyambung belajar.mmg dulu aku ni seorang yg pemalas.segala2 benda aku mls nk buat.namun aku ni bukan yg suka duduk rumah saja.Kata2 yg telah mmberangsangkan aku ingt smpai bila2..iaitu "angah nak ke kerja mcm mak ni yg bekerja kampung saja?"....Mak harap angah berjaya.Mak x harapkan apa2 pn,hanyalah untuk melihat angah berjaya..
Kata2 yg paling menyentuh hatiku pada masa itu.Namun kata2 itulah yg menaikkan semangaku untuk aku smbung belajar lgi...walaupun aku ni belajar dlm dunia seni,namun org kata tuah di kaki sendiri.xsemestinya belajar di dunia seni ini x de rezeki.Cuma kesungguhan yang perlu ditunjukkan...
Aku akan menghabiskan belajarku demi ibu bapaku....
For my mom n my dad, i akan berikan segulung ijazah untuk ma dan abah..insyallah...


No comments:

Post a Comment

Terima kasih di atas komen anda... :)