Followers

Pages

Tuesday, October 25, 2011

Aku tak pandai nk berkata kata cinta - tapi

Tiba2 aku nak cakap pasal cinta (wlaupun kurg pengalaman dlm bab ni) hehehehehe...:P

'Ungkapan aku cinta pada mu'... Memang semua orang boleh kata begitu. Aku pun boleh. Ala.... cakap jer kan.. Tapi sama ke dengan hati yang bercakap? Ada benar dan ada  yang tidak. Mengungkap dengan perkataan sangat mudah, dan juga mudah diterima bagi penerima ayat itu. Tapi adakah penerima itu tahu isi hati orang yang bercakap itu sama dengan hati dia cakap? anda fikirlah sendiri.  

Aku tak pandai nak berkata kata cinta, tapi aku boleh tunjukkan makna cinta itu melalui hati dan cara. Tak semua orang yang mengungkap kata cinta kepada kekasihnya benar2 mengaplikasikan makna cinta itu. Perasaan cinta sebenarnya tidak perlu di ungkapkan dengan mulut/tutur kata. Cinta boleh di tunjukkan dengan cara lain seperti mengambil berat terhadap orang tu, tidak menipu, selalu memikirkan orang itu, selalu menghindar perkara yg boleh menyebabkan kekasih kita marah like tengok perempuan/laki lain atau menduakan mereka. Menghargai seseorang jika kita benar2 cintakannya. Tidak perlulah sampai nk cakap 'aku cinta padamu' sebab kadang2 orang yg cakap benda tu sbnrnya sudah banyak kali mengatakan kepada orang lain selain kekasih sendiri. Tidak juga dinafikan ada yang betul2 cinta seseorang itu, dan selalu bercakap aku cinta pada mu.

Aku ni, pun ada perasaan cinta terhadap orang. Tapi kdg2 cinta ni tak boleh dipaksa. Jika ada jodoh, maka adalah peluang kita utk mencintainya, dan jika tidak ada jodoh, lebih baik kita mendoakan cinta kita agar orang itu sejahtera dan bahagian disamping orang lain.  Anda boleh cuba cara ni..... 

- Mengarut2 saja time boring nie (hikhikhik5)