Followers

Pages

Saturday, October 22, 2011

Tak tahu apa nak jadi - huhu (mengeluh)

Pagi ni - Tetibe jer aku nk cek komen2 kt laman sosial Tagged aku. Sungguh aku terkilan dan terdetik rasa sedih melihat satu gmbr seorang hamba allah (muslim), xnk gtau la sape orangnya. Entahlah mana silapnya, boleh aje die letak gmbr seksinya kt laman tu. gmbr2 lain berpakaian tudung. Allahuakbar.. Apa nak jadi. wanita itu islam. Nk kate xde rupa, ade. Tapi kenapalah sampai begitu sekali nak dedahkan tubuh untuk dilihat khalayak laman sosial tu. Bukan nak menuduh atau nk burukkan hamba allah tu, tapi kenapalah mentalitinya sampai begitu sekali. Maaflah kalau hendak sebut bahawa wanita tu mungkin kemaruk hendakkan cinta, jadi dia dedahkan susuk tubuhnya untuk menarik perhatian lelaki. Tapi kenapa sampai begitu sekali? adakah kejutan budaya? atau memang trend masa kini? 
Mentaliti kian rapuh. Cubalah jangan tunjuk kebodohan kita. n janganlah tunjuk ketidak kerdikan kita dalam menginginkan sesuatu. kalau mahukan sesuatu, janganlah sampai memburukkan diri sendiri.. Ingtlah nama baik ibu bapa kita di rumah. Tak malu ke jika dilihat orang lain...Jika kamu salah seorang kawannya, tolonglah nasihatinya agar tidak berbuat demikian.
Aku bukan nak tunjuk aku ni baik. Namun aku tak buat atau tak mempromosi diri untuk mendapatkan seseorang awek atau menunjukkan susuk tubuh. Maklumlah aku pun kurus kering...haha.... Aku sangat2lah sedih dengan wanita itu. Bukan tak cantik , tapi kebodohan itu menunjukkan dia tidak cantik. 

Ya Allah, bukakanlah pintu hati dia. Turunkanlah hidayah dan petunjuk kpadanya agar dia boleh menginsafi dirinya dan mendekatkan diri kepadamu... Allahuakbar...

p/s: Mohon seribu kemaafan  jika saya bercakap tentang kamu. Harap berfikiran positif dengan kata2ku itu.

4 comments:

  1. hehe...mungkin dia perlukan perhatian tak pun dia tengah memberontak. biasalah perempuan bila memberontak akan melakukn sesuatu di luar dugaannya. tersedar bila ada yg menyedarkan. moga2 dia cept tersedr...

    ReplyDelete
  2. Mungkin la tngh memberontak..tp xperlulah menunjukkan dengan cara mmburukkan maruah sendiri... Semoga2 lah dia cepat sedar dari lakukan kesalahan itu, dan akan datang....

    ReplyDelete
  3. mungkin satu tahap manusia sudah beralih, dgn persekitaran hidup d sgainya. mugkin juga cara dirinya memberontak, atau sememangnya tahap itu sendiri menjadikan seseorg itu berkelakuan diluar logik. jdi kita hanya mampu menasihatinya d berdoa agar insan2 kesyg hawa ini akan terlindung dri segalanya=)

    ReplyDelete
  4. amin3..semoga berubah dia ke jalan yg betul. Juga mngingati kpd diriku ini juga....

    ReplyDelete

Terima kasih di atas komen anda... :)