Followers

Pages

Sunday, November 20, 2011

First time aku buat.

Ni nk cite la sikit pe yang first time tu.

Satu hari yang gelap( malam- pukul 11.00), aku g hantar bakal kakak ipar la kt UPSI dgn abang aku. Maklumlah diorang dah letih g date, so mase nk g hantr diorang, dia ajak la aku g. Temankan ( tolong drive) . So aku bawak la kete tu Vios 1.5 wane gold. Time g sane, biase lah, bawak pun xlaju la. Dalam 110 km/j lebih kurang. Pejalanan ambik masa dalam 45 mnit nk sampai. So sampai la kt sana. Lepas hantr bakal kakak ipar, kitorang pun pulanglah ke rumah sewa(damansara).Esok plk kelas. Mase tu aku dh baru nk baik demam. Time pegi aku drive, time balik pun aku yang drive. So kami pun pulanglah. Lepas je tol UPSI tu, kami pun turunlah susur ke Kole Lumpo. Kt situlah aku nak cite ni...jeng, jeng, jeng.

Kalo korang nk tau, aku memang suka jgk la bawak keta laju. Hehe...tapi x lah selau keta F1 tu.. Laju setakat berani je la... Seingat aku lah mase tu sudah pukul 12.15 p.m. Aku di sebabkan jalan Clear, aku pun pe lagi, PECUT!!!! sudah.... mase pecut aku tak pandang meter kete.. Then bila aku rase dah sangat2 laju, baru aku pandang la meter tu. Sudah mencecah 160 km/j n nak g lagi tu ... Perghhhh boleh tahan jugak... Hehe....kali pertama aku drive kete.. Biasenye tak sampai setahap tu aku drive. Mase balik kg pun aku bawak slow jer. Pejalanan dari KL-Klntn. Maklumlah jalan nk balik klntan tu bukit2 belok2...bahaya kalo bawak laju. so aku drive jer 100-120 km/j gitu la... Berbalik yg tadi.. Tu lah first time aku Drive selaju 160km/j di jalan raya, Terasa jgk macam pelumba.... tu

Tu lah kisah yang nk aku cite sbnrnyer......FIRST TIME mybe la....

p/s: harap2 xde 'Speedtrack'. Mungkin la...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih di atas komen anda... :)