Followers

Pages

Thursday, November 24, 2011

Renungan sejenak x0x0-2

Kenapa tidak kau katakan yang kau sudah perkosa bahasa sendiri. Kau selalu gunakan kata2 ' dalam mesej2 kau, dalam chat2 kau. Susahkah menggunakan bahasa kita sendiri.
(-untuk aku juga-)


Jangan kerana nama kau sudah di sanjung, kata2 kau, aku akan ikut. Maaflah, kerana aku akan ikut kata2 yang betul. Bukan kata2 yang salah.. Salah yang menjatuhkan kita semua. Aku mahu yang betul2.
(-Untuk kau-)


Melihatkan alam yang dahulu lebih tenang dari alam yang sekarang. Pokok2 kayu di hulu lebih indah dari pokok2 batu di bandar. 
(-Haba semakin meningkat-)


Kenapa kita selalu bingung dalam memikirkan samaada telur atau ayam yang keluar dahulu. Jawapannya muncul apabila ayam itu yang bercakap.
(-kuasa tuhan-)


Kalau lembu bertelagah dengan kerbau, aku akan pilih talinya. Kerana tali boleh mengheret binatang itu semua dari menyeksakan binatang.
(- Penyelesaian-)

2 comments:

  1. ye.. saya ok aimi..nape? adakah kerana kata2 diatas anda menganggap sy x ok? hahaha... kata2 di atas adalah utk kita berfikir apa yg ingin sy sampaikan.... baca dan fahamilah....:)

    ReplyDelete

Terima kasih di atas komen anda... :)