Followers

Pages

Sunday, November 20, 2011

Tips untuk hilang rasa serabut - AKU

Anda SERABUT? Bukan saja anda, aku pun serabut. Tapi aku ada cara nk share2 la kt korang cara nk hilangkan Keserabutan dalam diri. Terutama kepada pelajar, macam aku la jgk... hehe. nk kongsi la sikit, aku ni dahla malas, n bile2 mase jer aku ada kejer.Baik keje dgn kwn2. mahupun keje persendirian(asigment la korang).......hehe.. So bile tibe jer mase nk pikirkan asigmnt, memang serabut, tambah2 kalo time tu bnyk pulak hal nak kene buat.. Asgmnt dah satu hal, tambah pulak kejer2 yang orang mintak suruh buat.. ADoi.... tapi kan korang, time2 serabut gitu, aku akn buat bende tau..benda yang boleh hilangkan serabut aku ni..Ha... ni la nk kongsi, mane la tau korang cube tips ni pastu korang rase hilang serabut(stress/tensyen) tu.... haa... ni dia:

  1.  bila aku serabut aku akan p jalan2 kt tmpt cantik2, yg ade angin sepoi2 bahasa...Biase aku akan g taman, g tasik2 tengok orang mancing or pemandangan.
  2.  bila aku serabut, aku akan tengok cite2 cartoon or cite2 lucu2..spt cite P. Ramlee, Stephen Chow, Jim Carey , M.Bean n banyk lah lagi cite2 lucu..Mase gelak ketawa tu lah kite akan hilang rasa serabutnya.
  3. Bila aku serabut , situasinya jika aku duk kt bandar2, or kt restoran, ak aka cuba bersedekah jika ada orang mintak sedekahlah..Tapi pilih jgk nk bagi kt sape..kalo orang tu betul2 memerlukan saja kita bagi, Kalo penagih baik xyh bagi.. Mase pas bagi sedekah tu lah aku akan rasa cm tenang jer..betulla kata guru2, ustaz2, sedekah leh tenangkan jiwa...
  4. Kalu aku serabut, ak akan g cari kwn2, lepak2 borak2 kosong..Ade jgk gelak ketawa..N then leh hilangkan stressan aku...
  5. Kalu aku serabut, aku akan g main games..Contoh kalo ade cuit banyak sikit, aku akan g men snooker ke, rollercoster ke..perghhhh....leh hilang terus tekanan jiwa lara ni...
  6. Kalo aku stress, aku akan g mancing..Hobi la..Kalo korang ade hobi lain, buatlah hobi masing2...Leh hilangkan serabut tau...
  7. urm, kalu aku serabut, aku akan tenangkan diri dgn tido..Hilang segala masalah bila tido tu..

Tu jer yg seingat2 aku lah...nnti if ade lagi, ak ckp jer kt Comment..heheh..Selamat mencuba..

2 comments:

  1. rse nye yg last 2 je cm best je lau nk tru

    ReplyDelete
  2. ooo...tido yer... xbleh2...try dulu benda lain.. kalo xbleh baru amik yang last....haha

    ReplyDelete

Terima kasih di atas komen anda... :)