Followers

Pages

Wednesday, December 14, 2011

Khazanah di Sungai Kelantan - memancing Udang bersama sepupu dan kawan..


Dua budak hitam,  main tepi telaga.. Satu dapat ikan, sorg lagi  ternganga.. Tu dia kawan aku yg gemuk, namanya Suwan ( air suan), sorang lagi Spupu aku aki atau  (kuki krisp)...Gigih duk tngh perhatikan mancing diorg..Hahahha..



Tu spupu aku jgk...Mak Apik atau selalu di panggil (sanggupal @ John Junior). Pun duk mancing jgk...


Ni?... Tah la sape...Haahhaa.....


Kami macing kt sini lah...Sungai kelantan.. View dia pun cantik jgk, kalo duk ptg2 sini best...Di tiup plk dgn angin petang yg sejuk..Perghhh..layan tido beb.... Tapi mancing tetap mancing... 


Inilah hasilnya duk sepetang memancing di sungai Kelantan... Boleh la..Nak kate kecik, nampak dh macam ayah udang dh..Sakit jgk kene sepit dia tadi, bedarah sudah jari tangan sikit...Hehehhe.... Tapi enjoy la..


Sebenarnya mancing tu mmg satu hal yg aku buat.. Tapi duk sana kan, alahai, tenang sungguh hati ni. Sambil2 mancing sambil2 menghirup udara segar yg ditiup angin sepoi2... Memang tenang la...Kalo tido kt situ, adoi... sedap gile....Sapa2 yg kai mancng, bolehlah cuba mancing kt Sungai Kelantan plk..Pasti dlm mancing, akan ada hasilnya. Ditambah dengan berkat sabar....Hahaha.. 

Udang adalah salah satu hasil yg pernah aku dapat di Sungai ni, ada lagi cmm ikan belida, tengok sini :http://ujeyy89.blogspot.com/2011/07/2-kilogram-belida-sungai.html . Ikan anak pari sungai pun pernah.. Lagi ikan baung.. Tu yg pernah saya dapat la...Tapi sapa tau kan, ada lagi yg besar dan kepelbagaian... 

Sekian, selamat memancing kepada peminat mancing di luar sana.... :)

2 comments:

  1. ni yg dkt dgn ade plaza yg cm xjd nk buka 2 kn?? tepi sungai.. pe nth nama dy.. pna gak lepak cni.. overnite dgn kwn2 =)

    udang 2 simpan kite cikit =P

    ReplyDelete
  2. salah...tu kt blakang rmh nenek saya la....bukan kt riverview tu....hahaha....:P

    ReplyDelete

Terima kasih di atas komen anda... :)