Followers

Pages

Monday, January 9, 2012

Lepak di Taman Layang-layang

Semalam aku bawak sorg kawan -  mai dr perak nun jauh dekat sana. Satu hari berjalan ni. Badan pun naik letih, otak kata mau rilek. Petang pun menjelma. Jadi sambil2 menunggu petang jadi semakin gelap, kami singgahlah di sebuah taman yg dinamakan taman layang-layang yang berdekatan dengan Damansara. Jalan dia antara Dmansara, kepong menghala ke Batu Cave, Kuantan, Ampang ( MRR2). Highway tu lah. Tanam ni x jauh la jugak dgn tempat kitar semula sampah2 sarap. 

Maka sampailah kami kt tanam tu. Suasana mendung dengan ramai pengunjung yang datang. Ada yang bermain layang2, ada yang joging2, ada yang berdate, ada juga yang berpicnik. Maklumlah tanam reakriasi. Semua orang ada. Bermacam2 gelagat boleh dijumpai di sana. Tenang juga duduk lepak kt sana. Sambil2 melihat layang2 yang bermacam jenis, ada yang 'cap' Angry bird lah, Ada yang ditampal dengan kertas 'Giant', ada yang macam burung, kelawar dan macam2. Cuma satu ja yang aku rasa kekuarang . Iaitu Wau2 tradisional macam wau Bulan, dan lain2. 

Lepaklah kami di sana sambil borak2 kosong. Melihat juga pengunjung2 yang sedang berekriasi. Urm, tenang dan boleh rilek2 la. Ni aku nk tunjuk lah gmbr sikit yang aku amik semasa berada di sana. Maaflah sebab kualiti gambar kurang sikit. Maklumlah 2 megapixel je. 



Gambar 1.


Gambar 2.


Gambar 3.


Gambar 4.


Gambar 5.


Gambar 6: Ha, ni lah layang2 Angry Bird yg aku cakap tu.. hehehe...lelaki tu? Abaikan, tah sape lah xtau..hehhe...


Gambar 7: nah, tu dia. Banyak lagi layang2 dijual. Bukan Angry bird saje, tapi macam ada. Cuma yang tak ada ialah Layang2 tradisional. Tapi kalao korang mau, bagitau aku. Aku leh dptkan Layang2 Tradisional yang cantik2 dari org kampung. Harga boleh nego... :)

4 comments:

  1. cam best je.. nk g r nt... =)

    ReplyDelete
  2. boleh2....nnti bli layang2 Angry Bird ye... hehhe....Best2 tau aimi.... :)

    ReplyDelete
  3. hahha...insyallah kalo ad masa ye....

    ReplyDelete

Terima kasih di atas komen anda... :)