Followers

Pages

Thursday, February 9, 2012

Aku hanya manusia yang menginginkan sesuatu - Membantu sesama manusia..

Jika aku seorang petani, pasti aku tanam padi.
Dapat juga aku menyumbang pada masyarakat di bumi.

Jika aku seorang nelayan, pasti aku mencari ikan.
Dapat juga aku beri pada orang yang kebuluran.

Jika aku seorang penternak, pasti aku menternak kijang
Dapat juga aku salurkan kepada mereka yang keciciran.

Jika aku seorang pencipta, pasti aku mencipta kapal terbang.
Dapat juga aku sedekahkan tiket kepada manusia yang ingin ke mekah.

Jika aku seorang pencari, pasti aku mencari ilmu yang banyak.
Dapat juga aku sumbang pada anak Melayu yang dipinggirkan.

Jika aku seorang pemimpin, pasti aku mencari duit yang berjuta-juta.
Dapat juga aku menolong rakyat yang miskin dan memerlukan.

Akhir sekali kawan-kawan.
Jika aku seorang manusia yang hina, miskin, tidak berpelajaran.
Murahkanlah ilmu anda, agar aku dapat belajar dalam mencari kehidupan di masa depan.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih di atas komen anda... :)