Followers

Pages

Friday, February 3, 2012

Aku pemburu cita-cita dan cinta - USAHA

Aku pemburu cita-cita dan cinta. Tidak tahu mana ku pilih dahulu.
Aku pemburu Cinta dan cita-cita. Tidak tahu mana ku perlu tuju kemudian.
Aku pemburu kekayaan dan kejayaan. Antara cita-cita dan cinta.
Aku pemburu nama dan darjat. Di sebalik cita-cita atau cinta.

Dunia hari ni penuh dengan manusia
yang guna jalan mudah untuk mengejar
kejayaan, kekayaan, nama dan darjat
bukan melalui cita-cita tetapi
cinta.

                           Adakah aku perlu mencontohi mereka?
                           Yang sangat mulia mengejar cita-cita melalui cinta.

Salahkan mereka berbuat demikian?
Aku kata tidak. Mereka juga berusaha dalam mengejar cita-cita mereka
siang malam menunggu, mengintai, mengubati, meracuni
cinta mereka demi cita-cita
dari dua-dua jantina manusia.

Aku mahu berusaha mengejar cita-cita,
dalam memburu cita-cita dan cinta.
Melalui usaha sendiri.


-Kejar cita-cita melalui usaha dan bukan melalui 'Usha' cinta-

2 comments:

Terima kasih di atas komen anda... :)