Followers

Pages

Monday, March 12, 2012

12/3/ 2012 - 9.30 a.m - mimpi atau realiti???


Pagi tu aku baru sampai dari Klate. Aku sampai di rmh sewa kt Sri Damansara pukul 7 pagi. Aku bli nasi lemak. Aku masuk rumah. Aku makan. Kemudian aku mandi, bersiap-siap untuk tidur. Aku pun tidur. Aku kira masa tu dalam pukul 8.30 a.m. Aku rebahkan tubuhku pada katil angin. Dan aku lelapkan mata. Aku tidak tahu samaada aku bermimpi. Tetapi aku yakin, itu bukan mimpi. Aku tidur dan......


Tiba2 aku merasakan bahawa ada seseorang sedang berlaridi sekeliling aku. Katil angin kan, mesti rasa jika ada orang berjalan mengelilingi kita. Apatah lagi berlari. Aku kira seperti budak kecil berlari. Memang aku yakin, aku rasa. Aku cuba angkat tanganku, kakiku, buka mataku, angkat tubuhku....... Namun aku tak berdaya. Tak mampu aku lakukan. aku kuatkan hatiku menyebut ; "Allahuakbar, Astaghrfirullah hal azim"(beberapa kali dalam hati) dan aku meyakini bahawa aku pasti boleh angkat tubuhku...Alhamudillah, aku mampu menggerakkan seluruh badanku, aku mampu buka mataku, dan dengan lantas aku sebut Allahuakbar dan astaghfirullahhalazim beberapa kali.. Aku terus pandang kanan dan kiri, dan sekelilingku, tetapi tiada siapa. 

Aku lihat jam pada hanset. Pukul 9.30 pagi. Aku tidak tahu samaada aku bermimpi(mengigau), tetapi aku yakin aku merasakan ianya benar2 dan bukan mimpi. 

Mungkin aku takut pada masa itu. Namun aku cuba beranikan diri. Orang tua cakap, jangan takut pada benda lain kecuali Allah. Lalu aku angkat tubuhku, aku basuh muka, dan aku tidur balik. Aku memang takut, tetapi aku buat tak tahu, dan hilangkan rasa takutku. Alhamdulillah aku mampu menulis cerita ini walaupun berat mulut untuk beritahu. 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih di atas komen anda... :)