Followers

Pages

Sunday, March 18, 2012

Ini hari aku hanya ingin 'MEREPEK'

Salam semua buat kenalan blog. Semoga sihat selalu kawan2 kiter yer........ :-)


Aku hanya mahu merepek-repek
tentang diri-ku dan bukan tentang diri KAU
hanya AKU.


HA.HA.HA
aku gelak selepas aku siapkan kerjaku,
baru sahaja siap. HA.HA.HA
Itu hanya baru permulaan cerita,
kata orang Act 1 dalam screenplay
atau plot point 1 dalam filem
yang menjadi penggerak cerita. 


Ini baru aku nak cakap,
cakap-cakap tentang hal yang tiadak kaitan dengan siapa-siapa,
namun hanyalah aku, hatiku dan jiwaku serta rohku juga.


Sebenarnya aku sangat-sangat terkilan,
kerana mana hari ini dan hari berikutnya aku selalu,
selalu sahaja melihat manusia-manusia yang hanya
pentingkan duit dari amalan.
Bukan nak kata mereka sahaja, tetapi aku juga. 
Memang aku sudah mulakan merepekku, juga tak terlupa akan
MEMBEBEL..........:P


Manusia sekarang,
Manusia dulu,
Manusia akan datang
Semuanya suka duit. 
Orang putih atau orang MELAYU yang lupa bahasa MELAYUNYA akan kata 'money'
walaupun mereka tidak memahami apa itu 'money'.
Itulah dia. Semuanya kerana duit. 
Kenapa? duit..duit...duit???


Lalu aku terfikir..
Jika moleknya duit boleh beli pahala.
Jika moleknya duit boleh beli air sejuk di neraka,
Jika molek duit boleh beli..........SYURGA????????


"-MEMANG TIDAK BOLEH -"


Namun duit boleh beli bas, 
boleh buat masjid,
boleh sedekah,
boleh menolong......ITULAH SEBAIK_BAIKNYA.


Ini tidak....
Banyak yang guna duit untuk buat DISCO.
Untuk sewa PELACUR,
Untuk minum ARAK.
Untuk berJUDI...
Untuk joli dengan perempuan SIMPANAN...
Untuk beri RASUAH pada orang kampung yang kolot pemikirannya.


Ni apa ini??? APA?????


-Dan AKU HAMPA -


Sekian.......


p/s: lu baca, lu fikir, lu perhati dan lu kaji..... :)

2 comments:

Terima kasih di atas komen anda... :)