Followers

Pages

Tuesday, May 8, 2012

Sekadar untuk lepaskan perasaan

Salam sejahtera kawan-kawan bloggerku yang ku hormati.

Maaflah entri ini hanya entri kosong. Sekadar ingin melepaskan perasaan dan tekanan. Dalam sebulan lagi aku akan menduduki satu presentation tentang projek akhirku iaitu pembentangan skrip filem. Memang susah, memang takut dan memang aku rasa mahu lari dari semua ini. Namun kita tahu kan, setiap pelajar tidak boleh lari dari masalah yang berkaitan dengan pelajaran. Jika rajin kita, maka mudahlah untuk kita hadapi masalah itu, dan jika malas kita, sama seperti akulah. Maka banyaklah masalah lain timbul. Hahahaha... Aku budak malas, tapi aku ikut dan belajar apa yang diajar. Matlamat aku adalah untuk habiskan pelajaranku ini. Huhuhu... Sedar tidak sedar, sudah 3 tahun aku belajar di negeri orang ini, sedar tidak sedar, dari tidak berpengetahuan dalam bidang ini, aku semakin mencintai bidangku ini. Bak kata orang, tak kenal maka tak cinta. 

Biasalah, setiap orang pasti ada masalah tersendiri, ada masalah peribadi, masalah dengan kekasih, masalah kewangan, masalah kesihatan dan lain-lain . Benda ini selalunya terjadi semasa kita dekat atau sudah sampai untuk menamatkan semester last. Ia juga sebenarnya adalah ujian daripada Allah untuk menguatkan kita sebagai manusia. Tanpa dugaan, cabaran dan ujian, sampai bila-bila kita tidak akan merasakan bagaimana susah dalam belajar ni kan.... aku juga pernah merasakan ujian sebegitu. Kalau dulu memang aku buat dek je bila ada masalah timbul, tapiiiii sekarang ini, semester last dalam tahun akhir sudah. Aku ditimpa masalah. Antaranya handset yang menjadi penghubung antara anak murid dengan pensyarah, antara kawan dengan kawan, antara anak dengan keluarga... Waaaa...Rusak sudah hanset aku... Geram3... Dahlah duit semakin kekeringan, bagai ditiup angin taufan, lepastu dakwat printer yang selalu diguna untuk memprint paperwork pulak habis... paling2 murah pun dalam Rm 40 juga... Rasa macam mahu gelak sampai tiga hari. Biar orang fikir aku tidak waras a.k.a gila.. Hahahahahhaha... Tapi tu lah... Aku fikir aku perlu buat seperti sebelum ini jugalah. Buat tak tahu jer bila ada masalah... Oleh kerana marah tadi, aku campak sudah handset aku... hahahahha.. bye2 hanset yang tak seberapa canggih. Guna hnset harga Rm 100 lagi tahan lama dari guna yang beratus-ratus hinggit... 

kesimpulannya kawan-kawan.. Sebenarnya aku dah habis idea sekarang, maklumlah waktu malam orang suruh tidur, bukan suruh menjadi gostbird a.k.a burung hantu... haha.. Ok lah kawan2. Ini cerita aku hanya sekadar nak luahkan perasaan jer... Jangan ambil kisah tentang kata2 aku yang karut marut itu. Maklumlah aku manusia biasa yang masih belajar dan mencari ilmu selagi masih hidup, Insyaallah.... Apa-apapun, terima kasih kerana sudi membaca.. 

Bye2 semua....:)

No comments:

Post a Comment

Terima kasih di atas komen anda... :)