Followers

Pages

Thursday, December 26, 2013

Barang lama itu masih sama seperti biasa

Kalau dulu, aku masih bermain guli, sekarang aku masih bermain guli. Itu adalah aku. Sekian lama aku cuba meninggalkan permainan itu, namun ingatan serta pengalaman bermain itu sering saja mengingatkan ku mengenai cara bermain permainan itu. Itu satu kiasan sahaja yang aku tulis.

Ingatlah anda semua, walau kita cuba menukar personaliti sehingga sanggup menukar apa sahaja dalam diri kita, nescaya masih ada benda yang membolehkan orang mengenali anda. Masih ada perangai yang menampak imej anda. Masih ada. Di tegaskan, masih ada.

"... Aku yang dulu, masih sama dengan sekarang. Walau usia menampakkan wajah tua namun perangai masih sama. Walau matang dan waras, jiwaku masih sama. Walau wajah menampak urat-urat, namun hati tetap serupa. Walau jauh ku pergi menimba pengalaman, namun aku sendiri tahu siapa aku. Dan kawan-kawan masih mengenaliku. Aku adalah manusia yang dari kecilnya hingga besar ini masih sama. Seperti barang lama itu walau berkurun-kurun di pamer di muzeum, namun bentuknya masih sama, tiada perubahan..."

- sahaja ku dedikasi ayat ini untuk diri sendiri-

No comments:

Post a Comment

Terima kasih di atas komen anda... :)